Parandamaks Pipelife klientide kasutajakogemust, kasutame oma veebilehel küpsiseid. Kui jätkate lehe sirvimist, siis nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt..Close

KAEVUDE PAIGALDAMINE


Reoveekanalisatsiooni torustikule peab projekteerima ligipääsu kohtadesse, kus voolusuund või lang muutub, torustik algab, kaks või enam torustikku ühinevad, torustiku läbimõõt muutub, ning andma sobivate vahemaade tagant võimaluse torustiku kontrollimiseks ja hooldamiseks.
Ligipääsuks nähakse ette kontrollkaevud. Kontrollkaevud tuleb paigutada nii, et neisse suubuvatest
viimadest tuleva voolu suund järsult ei muutuks.

Kaevu ümbruse täitmine
Kaevu ümbruse täide tehakse mittekülmakerkelisest pinnasest ja vähemalt 0,3 m laiuselt. Tera mõõtmed on samad kui sama läbimõõduga plastiktoru puhul. 

Kui täitepinnas on siiski  Külmakerkeline, peab elementidest koosneva kaevu ümber mähkima vähemalt kaks kihti hõõrdejõudu vähendavat geotekstiili, mis katab põhjaosa ülemise poole, tõusutoru ning teleskooptihendi. Nii nihutab võimalik pinnase külmumine pealmist geotekstiili kihti ega kergita tõusutoru või teleskooptihendit oma kohalt ära. Täide pannakse labidaga kaevu ümber ning tihendatakse ca 20 cm kihtide kaupa. Jälgida tuleb pidevalt kaevu vertikaalsust.

         

Tõusutoru (kaevukorpuse) kõrgus on sobiv siis, kui ülaserv on 30 - 50 cm kaugusel lõplikust maapinnast. Teleskooptoru paigaldatakse viimasena, teleskoop ei tohi jääda toetuma tõusutoru peale.

Kaevu kõrguse reguleerimine
Polar-kaevu tõusutoru lühendatakse vajadusel saagides. Kõrgust saab juurde pikema tõusutoru lisamisega. PE-kaev lühendatakse kaevu korpusest osa maha lõigates. Ülemisse otsa paigaldatakse poltidega kinnitatav teleskooprõngas koos tihenditega. Kui PE-kaev on liiga
lühike, siis lisatakse pikem teleskooptoru.

Teleskooptoru kergitamine uue pindamisega seoses
Kui teed pinnatakse, peab saama ka kaevu tõsta. Kaevukrae raiutakse kõigepealt lahti teekattest.
Kui teleskooptoru ei liigu kraed tõmmates, siis surutakse reguleerimistoru alla risti puulatt, mille
keskele kinnitatakse tõmbamiseks köis. Kui ka see ei aita, siis kaevatakse teleskooptoru lahti nii, et
seda saaks tõsta.

Kui paigaldatakse ja tihendatakse tee pinna pealmisi kihte, kergitatakse kaevude teleskooptoru ehitusetappidele vastavalt kõrgemale, nii et need ei jääks üheski ehitusetapis ette masinatele. Asfalteerimisel tõstetakse kaanesüsteemid mõne sentimeetri võrra kõrgemale ja pindamismaterjal surutakse teleskooptoru krae alla. Lõpuks surutakse teleskooptoru alla ning pressitakse asfaltpinnaga samasse tasapinda.

      


Kaevuluukide tugevusklass EN 124


 
A15 (1,5 t) -  jalakäijate, jalgratturite teed ja haljasalad
B125 (12,5 t) - kõnniteed ja kergete sõidukite parkimisalad
C250 (25 t) - sõidutee ja kõnnitee serva jääv ala
D400 (40 t) - sõiduteed ja rasketranspordi parkimise alad
E600 (60 t) - lennujaamad ja sadamad
F900 (90 t) - eriti raskete liiklusvahendite parkimisalad


Avade ja aukude suurused malmluukides on kindlaks määratud standardi EN 124 järgi. Pilude mõõdud restluukides ei tohi olla väiksemad kui 30% luugi kogupinnast.
 
Trüki

üles